Nederlandse consumenten willen tussen de tien en twintig euro besteden aan moederdagcadeaus. Daarmee lijken consumenten ten opzichte van voorgaande jaren, ondanks de economische crisis, niet te beknibbelen op moederdaggeschenken. Dit blijkt uit onderzoek onder duizend consumenten van webwinkel bol.com, uitgevoerd door Multiscope.
Vooral mannen houden de traditie in ere om Moederdag te vieren, melden de onderzoekers. Ze geven daarvoor als reden dat mannen ‘weten dat hun moeder daar waarde aan hecht’. Zonen zijn ook, meer dan dochters, geneigd om het meest gangbare moederdagbudget te overschrijden.
Slechts 5,7 procent van de Nederlanders neemt geen cadeau mee bij een bezoekje aan hun moeders op Moederdag. Moeders worden vaak verrast met bonbons en bloemen, hoewel ook boeken, muziek, woonaccessoires en cadeaubonnen in trek zijn.
Nederlander beknibbelt niet op moederdagcadeau
Gepubliceerd op 8 mei 2012 om 00:00
Reacties 0