Nederlander beknibbelt niet op moederdagcadeau

Nederlandse consumenten willen tussen de tien en twintig euro besteden aan moederdagcadeaus. Daarmee lijken consumenten ten opzichte van voorgaande jaren, ondanks de economische crisis, niet te beknibbelen op moederdaggeschenken. Dit blijkt uit onderzoek onder duizend consumenten van webwinkel bol.com, uitgevoerd door Multiscope.

Vooral mannen houden de traditie in ere om Moederdag te vieren, melden de onderzoekers. Ze geven daarvoor als reden dat mannen ‘weten dat hun moeder daar waarde aan hecht’. Zonen zijn ook, meer dan dochters, geneigd om het meest gangbare moederdagbudget te overschrijden.

Slechts 5,7 procent van de Nederlanders neemt geen cadeau mee bij een bezoekje aan hun moeders op Moederdag. Moeders worden vaak verrast met bonbons en bloemen, hoewel ook boeken, muziek, woonaccessoires en cadeaubonnen in trek zijn.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!