Het Britse Johns Mills Limited (JML) gaat zich na Blokker en Marskramer ook op andersoortige winkelketens richten in Nederland. Naast het fysieke verkoopkanaal is JML al drie jaar actief met een webshop in ons land, jmldirect.com.
Het succes van de producten van JML is waarschijnlijk te verklaren door hun ‘probleemoplossend’ vermogen. JML verkoopt huishoudelijke producten en beauty- en verzorgingsartikelen die ‘het leven makkelijker moeten maken’. Om dit te benadrukken wordt zowel op de winkelvloer als in de webshop gebruik gemaakt van productvideo’s.
In Groot-Brittannië staan de spullen van JML in de supermarkten van Tesco en Sainsbury’s en in drogisterijketen Boots. De Nederlandse consument treft JML vooralsnog bij Blokker en Marskramer.
Per jaar zet JML zo’n dertig miljoen euro om in Nederland. “Wat ons onderscheidend maakt, is dat we ook verkopen in een branchevreemd kanaal”, zegt directielid Mark Graas. “In eerste instantie verwacht je geen beha’s bij de Blokker.” Volgens hem behoren de JML-displays tot de meest renderende vierkante meters van de retailers waar ze mee samenwerken.
Graas omschrijft JML als een uniek ondernemersconcept. “We nemen retailers alle zorgen uit handen en onze displays kunnen overal in de winkel worden geplaatst”, zegt Graas. “Desnoods naast het vriesvak.” Sommige producten van JML zijn inmiddels ware bestsellers, zoals de strijkplankhoes.
JML wil uitbreiden in Nederland
Gepubliceerd op 22 mei 2012 om 00:00
Reacties 0