Meer A-merken bij discounter Aldi

Discountketen Aldi heeft zijn assortiment A-merken uitgebreid met producten van fabrikant Ferrero. Het gaat om Nutella, Kinder Bueno en Kinder Chocolade.

Eerder ging Aldi Nord al in zee met Coca-Cola en Mars, nadat de discounter in februari vorig jaar besloot om in zijn supermarkten ook A-merken te gaan verkopen. Deze koerswijziging wilde de keten - die daarvoor vasthield aan 'een beperkt assortiment eigen merken tegen de laagste prijs' - destijds niet toelichten. Volgens Laurens Sloot, hoogleraar retailmanagement aan de Rijksuniversiteit Groningen, kon Aldi niet anders kon door de opkomst van Lidl. “Ze moeten het assortiment wel completer maken, de winkels meer aankleden en moderniseren om niet nog meer terrein te verliezen”, zei hij destijds tegenover de NOS.

Commercieel directeur Ronald Kloppert van Ferrero Nederland is blij met de overeenkomst: "Een van onze doelstellingen is uiteraard om onze producten in zo veel mogelijk verkooppunten aan te bieden aan onze consumenten, om daar te zijn waar hij zijn boodschappen doet. Onze aanwezigheid bij Aldi garandeert een nog grotere distributie van onze producten."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!