Fashionplatform Locals United en retailorganisatie DECO gaan een samenwerkingsverband aan. De 130 winkels die bij DECO zijn aangesloten gaan hun assortiment via localsunited.nl aanbieden. De moderetailers met een eigen webshop blijven hun collectie ook daar aanbieden.
Locals United moet een invulling geven aan de clicks & bricks-strategie van met name zelfstandige ondernemers, luidt het donderdag gepubliceerde persbericht. Zo stimuleert het platform tot het kopen bij lokale retailers door het gebruik van geolocaties, zegt Pascal Putman van DECO. “Hierdoor wordt de kans groter dat de klant het gekochte artikel niet laat bezorgen maar komt ophalen in de winkel.” Volgens Putman stelt dit de winkel in de gelegenheid om de klant te ontmoeten en kennis te laten maken met de fysieke shop.
Locals United maakt foto's van de collecties en zorgt voor een passende omschrijving en de automatische koppeling met de voorraad. Tevens is het platform verantwoordelijk voor marketingcampagnes om bezoekers naar het platform te trekken.
Reacties 0