Albert Heijn richt zich op allochtone consument

Albert Heijn filialen in wijken met veel allochtone consumenten krijgen een aangepast ‘exoten’-assortiment. Vorige week donderdag had nieuwe Albert Heijn in de Rotterdamse deelgemeente Kralingen-Crooswijk de primeur van dit nieuwe assortiment. “Per winkel zal worden beken of die in aanmerking komt voor het speciale exotenassortiment. Het is echter beslist niet zo dat dit soort assortiment over de hele formule zal worden uitgerold”, zegt AH-woordvoerder Pascale Smeets in Distrifood. Met het exotische assortiment richt Albert Heijn zich primair op Surinaamse, Turkse en Marokkaanse klanten. Het assortiment bestaat uit bulkverpakkingen rijst, grote blikken tomaten, Fernandez-frisdranken en exotische groente en fruit, zoals groene en gele bakbananen, amsoi en okra. Het assortiment kan per vestiging verschillen. “Dat hangt af van de bevolkingssamenstelling van de wijk. Een Albert Heijn met veel Surinamers in de buurt zal andere producten voeren dan een winkel in een buurt waar veel Turken of Marokkanen wonen”, aldus Smeets.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!