Het Amerikaanse schoenenmerk TOMS heeft een Nederlandse webshop gelanceerd. Tevens opent het een nieuw hoofdkantoor in Amsterdam, meldt Fashion United.
De schoenen waren voorheen alleen bij de ruim 150 Nederlandse verkooppunten verkrijgbaar. Met de directe verkoop vanuit de eigen webwinkel wil het merk bekender worden bij een breder publiek. TOMS werkt middels het buy one, give one-principe: voor elk verkocht paar wordt een ander paar gedoneerd aan kinderen uit ontwikkelingsgebieden.
Daardoor zijn de schoenen wel wat duurder, geeft een schoenenverkoopster van Dr. Adam's aan. Dr. Adam's is een van de schoenenketens die het merk een plaats in zijn (online) winkels heeft gegeven. "Omdat het initiatief aanslaat, zijn de schoenen enorm populair." Het merk heeft een eigen afdeling binnen winkels, doordat het met kasten, vlaggen en informatieboeken zelf voor het geschikte promotiemateriaal zorgt.
TOMS opent webshop en hoofdkantoor in Nederland
Gepubliceerd op 26 augustus 2013 om 00:00
Reacties 0