Begin juli kregen de 1,7 miljoen klanten van postorderbedrijf Wehkamp voor het eerst de nieuwe pocketgids in de brievenbus. Deze vervangt de grote catalogus die twee keer per jaar verschijnt. De pocketuitgave beslaat 75% van de grote versie en biedt volgens manager catalogus & communication Monique Gerner een aantal voordelen voor de klanten: handzaam en toch prettig leesbaar, makkelijk mee te nemen en als naslagwerk naast de computer te gebruiken. De hoeveelheid producten die in de catalogus staan, is overigens niet veranderd. Voor Wehkamp zelf biedt de pocketuitgave ook voordelen. Zo bespaart het bedrijf fors op papier-, porto- en drukkosten. De oude catalogus woog circa 1,6 kilo, de nieuwe nog maar 900 gram. Mocht Wehkamp kleinere deelcatalogi gaan uitbrengen, zoals aanvankelijk de bedoeling was, dan gaat het papiervoordeel verloren. Voorlopig staan er echter geen nieuwe catalogi in de planning.De pocketgids is eindelijk goed nieuws voor Wehkamp, dat geplaagd wordt door tegenvallende verkoopcijfers, onrust binnen de eigen gelederen over de loonsverhoging van enkele directeuren en negatieve reacties van het publiek op vooral de tv-commercial waarin een hondje bijna wordt verpletterd door een Wehkamp-catalogus. In een nieuwe commercial is inmiddels een van de hondjes te zien die de pocketcatalogus aan een Wehkamp-directeur overhandigt.
Nieuwe pocketgids Wehkamp biedt voordelen voor klanten en voor Wehkamp zelf
Gepubliceerd op 10 augustus 2005 om 00:00
Reacties 0