Meer omzet tijdens Black Friday

Amerikaanse winkelketens hebben op Thanksgiving en Black Friday 2,3 procent meer omgezet dan vorig jaar. Als de online inkomsten niet worden meegerekend, steeg de omzet naar 12,3 miljard dollar (9,1 miljard euro).

Analisten verwachten echter niet dat die omzet leidt tot extra winst. De winkeliers doen namelijk steeds scherpere aanbiedingen om de concurrentie van websites het hoofd te bieden.

De kerstverkopen in de Verenigde Staten beginnen op de dag na Thanksgiving, dat afgelopen donderdag werd gevierd. Die dag staat bekend als Black Friday, vanwege de stormloop op winkels door speciale acties en aanbiedingen.

Britse winkeliers haken steeds vaker aan op Black Friday, meldt The Wall Street Journal. Retailers als Dixons en Asda, dochteronderneming van Walmart, lokten vrijdag klanten naar de winkels met grote aanbiedingen. Ook het Britse onderdeel van Amazon.com had speciale aanbiedingen die alleen vrijdag golden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!