Groothandel Boon heeft in Vlaardingen de eerste vestiging geopend van zijn nieuwe supermarktformule Boon’s Markt. De onderneming wil de nieuwe formule neerzetten als ‘een klein familiemerk dat het anders doet dan de grote landelijke formules’ en legt de focus op een uitgebreid vers assortiment en een groot aantal aanbiedingen.
De uitstraling van de winkels van Boon’s Markt is naar eigen zeggen ‘aantrekkelijk en vriendelijk’ en moet klanten een thuisgevoel geven. Zo heeft het versplein in het midden van de winkels een markt-karakter; bereiden koks in de keuken verse pizza’s; en is er aan de wanden ruimte voor de verhalen van de vaste, veelal lokale vers-leveranciers. Het assortiment wordt bij hen scherp ingekocht, waardoor de prijzen voor een groot deel onder die van de grote landelijke spelers liggen. Met de slogan ‘Het kan wél!’ wil de supermarkt deze strategie kracht bijzetten.
Boon’s Markt is na MCD de tweede supermarktformule van het 125 oude familiebedrijf. Volgens directeur Klaas Boon kunnen de formules prima naast elkaar functioneren en krijgen de huidige MCD-winkels de ruimte om elementen van Boon’s Markt over te nemen.
De tweede vestiging van Boon’s Markt opent in februari in Woudrichem zijn deuren. Daarna hoopt Boon de keten gedurende de komende jaren geleidelijk uit te rollen.
Eerder: MCD krijgt zusterformule
Reacties 0