PostNL start een samenwerking met drie gespecialiseerde e-commercepartijen voor de ontwikkeling van webwinkels. De logistiek dienstverlener wil retailers daarmee ondersteuning bieden bij het opstarten van een webshop.
Klanten van PostNL kunnen dankzij de samenwerking met Experius, MediaCT en Total Internet Group een webwinkel inrichten die is gebaseerd op het open source e-commerce platform Magento. De webshop wordt direct gekoppeld aan de bestaande logistieke infrastuctuur, waarbij PostNL voor de orderafhandeling zorgt.
Uit gesprekken met retailers bleek volgens PostNL dat er behoefte is aan een betrouwbare partner voor de ontwikkeling van een 'professionele webwinkelomgeving'. "Wij vinden het belangrijk dat onze klanten in staat worden gesteld om de kansen die e-commerce biedt zo goed mogelijk te benutten", aldus directeur retail & e-commerce services Carlos Mendes Aguiar.
De rol van PostNL als e-commerce dienstverlener komt bovenop bestaande diensten als orderafhandeling, online verzendservice en retouroplossingen. Het bedrijf wil zo een distributiepartner zijn 'die een totaaloplossing biedt voor de afhandeling van online orders', stelt Aguiar.
Reacties 0