Amazing Oriental opende deze maand in Rotterdam zijn negentiende Aziatische supermarkt. Juist in deze tijd ziet de winkelketen kans om nog meer vestigingen te openen, laat marketingdirecteur Liza Poon weten aan RetailNews.
Consumenten gaan namelijk steeds minder uit eten, signaleert Poon. "Met Kerst gaan mensen minder snel naar een luxe restaurant, maar ze willen wel Aziatisch blijven eten", geeft zij als voorbeeld. Bij Amazing Oriental kunnen zij terecht voor zesduizend A-merken uit Azië, die vanuit eigen groothandels worden aangeleverd.
De supermarktketen heeft vestigingen in grote en middelgrote steden, voornamelijk in de Randstad. "Daar bevinden zich de meeste potentiële klanten", verklaart Poon. In kleinere steden creëert Amazing Oriental volgens haar waarschijnlijk niet voldoende traffic. "Consumenten van Aziatische afkomst koken drie tot vier keer per week Aziatisch, de gemiddelde Nederlander ongeveer een keer in de twee weken."
Amazing Oriental staat open voor een verdere uitbreiding van het winkelbestand. De supermarktketen 'kijkt altijd naar geschikte locaties' om eigen winkels te openen, aldus Poon. Welke stad de twintigste winkel mag verwelkomen is nog niet bekend. "Dat ligt aan wat we van de makelaar aangeboden krijgen."
Reacties 0