Supermarktketen Jan Linders wordt het meeste gewaardeerd door klanten. De formule staat op de eerste plaats in het Kerstrapport 2013, een onderzoek van GfK en Foodmagazine.
Jan Linders eindigt op de tweede en derde plek in respectievelijk service en voordeel, wat gezamenlijk de eerste plek oplevert. Klanten waarderen de winkelketen met een 7,81.
Daarmee stoot de keten AH XL van de troon. De formule komt dit jaar uit op een rapportcijfer van 7,75. Deze zomer werd Albert Heijn XL nog voor de derde keer op rij uitgeroepen tot de best gewaardeerde supermarkt in het Zomerrapport 2013. Supermarktklanten geven een lagere waardering voor de versafdelingen en de vriendelijkheid van het personeel, terwijl Jan Linders pluspunten krijgt voor de versafdelingen en netheid van de winkel.
Hoogvliet daalt in de ranking van de tweede naar de zevende plaats. Net als in 2012 staat Jumbo op de derde plek.
Opvallende stijger is Emté. De formule stijgt van de vijftiende naar de vijfde positie. Discountformule Aldi eindigde wederom als laatste in de ranglijst. Voor het eerst in de zeventien jaar van het onderzoek krijgt de winkelketen een rapportcijfer boven de zeven.
Gemiddeld waarderen klanten van de onderzochte supermarktformules met een 7,47. De netheid van de winkels en goede versafdelingen stijgen nog steeds in waardering. Aantrekkelijke aanbiedingen en lage prijzen wordt iets minder gewaardeerd.
Eerder:
AH XL wint kerstrapport
AH XL opnieuw verkozen tot beste supermarkt
Jan Linders wint Kerstrapport
Gepubliceerd op 19 december 2013 om 00:00
Reacties 0