3D-techniek geeft webwinkels 'eigen gezicht'

Een nieuwe 3D-technologie geeft online shoppers een kijkje in een digitale winkelomgeving. De nieuwe visualisatietechniek is afkomstig van de Amerikaanse ontwikkelaar Floored.

De visualisatietechniek werkt hetzelfde als bij de ontwikkeling van videogames. De technologie laat vastgoedontwikkelaars en architecten zeer gedetailleerde omgevingen creëren die vervolgens digitaal bekeken en bewandeld kunnen worden.

De technologie richt zich in eerste instantie op vastgoedprojecten, maar kijkt met een schuin oog naar de retailwereld. “De software geeft vastgoedontwikkelaars een kijkje in een pand wat alleen nog op papier bestaat, maar kan ook ingezet worden om online shoppers een kijkje te geven in een winkel die alleen online bestaat”, aldus een voormalig werknemer van online retailreus Bonobos.

Hij is van mening dat deze technologie winkels net zo van waarde kan zijn als dat de digitale 360-graden foto’s waren. “Het geeft digitale winkels de kans om zichzelf een meer eigen gezicht te geven. Zij kunnen nu een winkel om hun producten creëren, iets wat voorheen alleen beschikbaar was voor fysieke retailers.”

Bron: WallStreetJournal.com

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!