Met de huidige technologische ontwikkelingen is het slechts een kwestie van tijd voordat virtual reality zijn intrede doet in de supermarkt. Dat zegt Barbara Barclay, general manager van Tobii, een ontwikkelaar van eyetrackingtechnologie tegenover de Amerikaanse weblog InsideBayArea.com. "Over vijf jaar zal virtual reality en augmented reality door een groot deel van de consumenten gebruikt worden", aldus Barclay.
De komst van Google Glass brengt deze ontwikkelingen volgens haar in een stroomversnelling. "Shoppers die in de nabije toekomst met een Google Glass de supermarkt bezoeken krijgen wanneer zij naar een product kijken direct een coupon pop-up te zien." Daarnaast is de verwachting dat zij met deze bril in de toekomst verschillende computergestuurde aanvullingen zien in fysieke winkelpaden. Hiermee kunnen zij naast het bestaande assortiment direct de online aanvullingen zien en bestellen.
Naast supermarkten experimenteren verschillende grote retailketens momenteel al met deze technologie. Hierbij maken zij echter nog geen gebruik van Google Glass, maar worden de computergeanimeerde aanvullingen getoond via een smartphone of tablet. Onder meer Victoria's Secret, Tesco, Walmart en Target zien brood in de nieuwe techniek.
Bron: InsideBayArea.com
'Virtual reality naar fysieke winkels'
Gepubliceerd op 9 januari 2014 om 00:00
Reacties 0