V&D vernieuwt afdeling woninginrichting

De afdeling voor woninginrichting bij warenhuis V&D wordt in het najaar van 2005 volledig vernieuwd wat betreft de opbouw, presentatie en klantbenadering. De zogeheten `Living`-afdeling gaat zich richten op `eigentijds wonen`, keukeninrichting en keukenattributen, en op de inrichting en aankleding van slaap- en badkamers. De vernieuwde afdeling werd al getest in de V&D-vestiging in Den Haag en later ook in andere vestigingen. De Living-afdeling kent drie onderdelen, door V&D `werelden` genoemd: wonen, koken en bed-en-bad. Volgens Edwin Huisman, die de ombouw naar de nieuwe afdeling coordineert, zijn consumenten op zoek naar sfeer en beleving. `Dat is geen ontdekking van ons, we zien het om ons heen. Supermarkten maar ook andere retailers proberen hun klanten op onderdelen een zo volledig mogelijk aanbod te doen. Geen opstellingen meer van afzonderlijke producten, maar situaties zoals de consument die zelf thuis ook maakt of kan maken.` Deze aanpak maakt consumenten meteen duidelijk wat de winkel te bieden heeft, aldus Huisman. De consument wordt door V&D voortaan overigens in drie categorieen ingedeeld: de essential-klanten, de 40-plussers en de durfals. De essential-klanten zijn gezinnen en starters die zich laten leiden door het aanbod, de 40-plussers hebben belangstelling voor kwaliteit en de durfals vallen voor stijl en decoratie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!