Beperking frisdrankverkoop op Amerikaanse scholen

Frisdrankproducenten Coca-Cola en PepsiCo gaan op Amerikaanse scholen de verkoop van frisdranken met veel suikers beperken. Op basisscholen worden de frisdrankautomaten alleen nog maar gevuld met water en vruchtensappen. Op middelbare scholen zal de verkoop van dikmakende frisdranken beperkt worden. De frisdrankfabrikanten hebben dit met de Amercan Beverage Association (ABA) afgesproken. De ABA is de branchevereniging van de fabrikanten. De maatregelen zijn genomen op de zwaarlijvigheid van de Amerikaanse jeugd tegen te gaan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!