Participatiemaatschappij Varova Investments biedt zijn fashionmerken een platform waarmee zij profiteren van synergievoordelen. Zo hebben de webshops van labels als Gsus en Tumble ‘n Dry een eigen look and feel, maar zit er één systeem en team achter. Dat zeggen partners Maarten Vaessen en Jan Stroeve in het februarinummer van RetailTrends.
Varova Investments heeft zeven merkproposities in fashion met ruim honderd winkels en een totale omzet van boven de honderd miljoen euro. Na de overname van Gsus sindustries in juli 2010 volgden Tumble ’n Dry, Kings of Indigo, Sissy Boy, Men At Work, JC Rags en Monta. “Aan de voorkant blijven de operaties gescheiden”, zegt Vaessen. “Maar je kunt wel kennis delen en elkaar in contact brengen met goede leveranciers.”
Daarbij bestaat geen morele plicht voor bijvoorbeeld Gsus om bij een productinnovatie als eerst contact te leggen met Men At Work. Gsus zou volgens Stroeve wel in een vroeg stadium van productontwikkeling bij de retailer te rade kunnen gaan om zijn visie te vernemen. “Die drempel is heel laag.”
Daarnaast geeft Vaessen aan dat Kings of Indigo zich internationaal heel goed ontwikkelt als merk, waardoor het wellicht interessant is om een flagshipstore te opnenen. Het platform van Varova biedt daarvoor de gelegenheid, stelt hij. “Specifieke retailvaardigheden kunnen ze zo probleemloos via Men At Work of Sissy Boy krijgen. Het gaat erom dat je elkaar versterkt.”
Vaessen en Stroeve gaan in RetailTrends 2 onder meer in op de achtergrond van Varova Investmensts en hun ambities in de modebranche. Zo willen ze de samenwerking met grote retailers als Wehkamp.nl en de Bijenkorf verdiepen. Verder bespreken ze de toekomst van de participatiemaatschappij in andere retailsectoren en de aan- en verkoopplannen voor de komende jaren. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op RetailTrends.
Reacties 0