'Bart's Retail beconcurreert eigen franchisers'

Bart’s Retail levert zijn producten nog altijd goedkoper aan andere partijen dan aan eigen franchisenemers. Dat laten Bakker-Bart winkeliers weten in het televisieprogramma ZEMBLA. Onder meer groothandelsbedrijf Beko levert de deegproducten van Bart’s Retail voor een lagere prijs aan andere bakkers.

Bakker Bart-winkeliers worden daarmee beconcurreert door hun eigen moederconcern. Vorig jaar dreigden Bakker Bart-franchisers onder meer vanwege de hoge prijs van het deeg al een claim in te dienen bij Bart’s Retail. “Ik betaal veel geld voor het concept en dan zie ik mijn eigen broodjes bij de concurrent in de winkel liggen”, zegt voormalig Bakker Bart-ondernemer Wim Löbker in ZEMBLA.

Het conflict tussen de franchiseorganisatie en franchisenemers speelt al sinds 2007. Sinds de winkeliers afgelopen zomer met een miljoenclaim dreigden wordt er door de advocaten van Bart’s Franchise Vereniging en het hoofdkantoor van Bakker Bart overlegd. De franchisers willen daarbij twaalf wijzigingen in het franchisemodel aanbrengen. De twee partijen hebben echter nog altijd geen overeenstemming bereikt.

Eerder: Bakker Bart-franchisers naar de rechter

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!