Gemak, locatie en kwaliteit bepalen voorkeur Britse consument voor supermarkt

De sleutelbegrippen die bepalen waar de Britse consument zijn wekelijkse boodschappen haalt zijn gemak, locatie en kwaliteit. Dit blijkt uit het nieuwste National Lifestyle Survey van Acxiom. Tesco blijft in het Verenigd Koninkrijk marktleider. De bestedingen bij deze supermarktketen groeiden in een jaar tijd met 11,4% en inmiddels doet 27% van alle huishoudens hier de boodschappen.Convenience is de bepalende factor voor klanten van Waitrose en Marks & Spencer (M&S), hoewel ook 45% van de klanten van Asda, Morrisons, Sainsbury`s en Tesco gemak als belangrijke factor noemen. De locatie van de supermarkt blijkt belangrijk te zijn voor alle huishoudens. Productkwaliteit is het belangrijkst voor klanten van Waitrose (34%) en M&S (31%). Van de klanten van Sainsbury`s vindt 29% kwaliteit een belangrijke factor, bij die van Asda en Morrisons 27% en bij die van Tesco 26%. Prijs noemen vooral klanten van Asda (37%). Het minst om prijs geven shoppers bij Waitrose en M&S. De klanten van Morrisons, Sainsbury`s en Tesco hebben een gemiddelde belangstelling voor het prijsniveau in hun winkel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!