De Britse tak van cosmeticaketen Lush maakt zijn data-analysesoftware toegankelijk op de werkvloer. Hiermee wil de keten zijn verkoop verder optimaliseren.
Het personeel van de keten krijgt via QlikView direct inzicht in de verkopen van andere vestigingen. Zo zien zij waar zij voor- of achterlopen ten opzichte van andere vestigingen. “Hierbij zijn met name goed verkopende producten bij andere vestigingen interessant”, aldus een woordvoerder van de keten. “Daarnaast kunnen we de indeling van winkels aanpassen aan de verkoopcijfers van onze producten.”
Naast de inzet van QlikView is Lush overgestapt op Google-applicaties zoals Docs en Hangout. “Wij investeerden veel tijd en geld in onze IT-systemen, maar vielen vaak van het ene probleem in het andere. Hierdoor waren wij wekelijks acht uur kwijt aan de optimalisatie van deze systemen.” Met de overstap naar Google hoopt Lush deze problemen zo veel mogelijk achter zich te laten.
Bron: RetailGazette.co.uk
Lush gebruikt data in de winkel
Gepubliceerd op 7 april 2014 om 00:00
Reacties 0