De Japanse kledingketen Urban Research heeft een pop-up store geopend waar shoppers uitsluitend virtueel kleding kunnen passen. De vestiging staat in een winkelcentrum in Tokio, is zeven vierkante meter groot en heeft geen producten op voorraad.
De Wearable Clothing by Urban Research pop-up store heeft de beschikking over twee zestig inch beeldschermen waar consumenten voor staan om binnen enkele seconden het volledige assortiment van de retailer te passen.
Elke beweging die de klant maakt wordt realtime weergegeven in 3D op het scherm, waarbij de kleding te zien is alsof de shopper het daadwerkelijk draagt. De schermen zijn daarnaast voorzien van iPad’s waarmee klanten hun outfit kunnen delen met vrienden via sociale netwerken.
Om de gepaste kleding te kopen scannen consumenten een QR-code en klikken op ‘kopen’. Vervolgens komen zij in het afrekenproces terecht en wordt de kleding de volgende dag bij hen bezorgd.
Urban Research komt met virtueel pop-up pashok
Gepubliceerd op 8 juli 2014 om 00:00
Reacties 0