Zara plaatst RFID-tags

Zara gaat gebruikmaken van RFID-technologie om sneller in te kunnen spelen op de winkelverkopen. Dat heeft ceo Pablo Isla van moederconcern Inditex bekendgemaakt.

De stap is volgens Isla een van de meest significante veranderingen in de wijze waarop de winkels van het fashionconcern opereren. Inmiddels wordt in meer dan zevenhonderd Zara-vestigingen gewerkt met RFID-technologie. Dat aantal wordt uitgebreid.

Het RFID-systeem koppelt in het distributiecentrum een code aan elk kledingstuk van Zara. Daardoor maakt het systeem inzichtelijk welke modellen en maten zijn verkocht en moeten worden aangevuld. In 2016 moet de technologie zijn geïnstalleerd in alle filialen van Zara, waarna de andere winkelketens van Inditex stapsgewijs volgen.

Inditex beschikt over meer dan zesduizend vestigingen in 88 landen. In Nederland is het concern actief met de formules Zara, Zara Home, Bershka, Pull & Bear en Massimo Dutti.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!