Shazam in tweehonderd Amerikaanse winkelcentra

Shazam gaat tweehonderd Amerikaanse winkelcentra voorzien van ‘Shazamable’ advertenties. Shazam is bekend geworden met zijn muziekherkenningssoftware. Wanneer gebruikers van de app een onbekend nummer horen dan kunnen zij Shazam gebruiken om te achterhalen wat de titel en artiest is. Shazam kent momenteel zo’n 150 miljoen gebruikers in de VS.

Shazam biedt zijn dienst sinds kort ook aan voor adverteerders. Door de app te activeren wanneer een reclame speelt, krijgen consumenten in de app toegang tot kortingsbonnen, productinformatie of een webpagina waar zij het geadverteerde product kunnen bestellen.

Met de komst van Shazam verhuist digital signage van grote, publiekelijke schermen naar de smartphone van de consument. Om deze transitie optimaal te laten verlopen werkt Shazam samen met AdSpace, aanbieder van digital signage oplossingen. AdSpace gaat zijn schermen in de winkelcentra onder meer inzetten om consumenten te wijzen op Shazam en de nieuwe mogelijkheden die de dienst met zich meebrengt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!