Nederlandse webwinkels staat een druk weekend te wachten, terwijl consumenten ook maandag veel online aankopen zullen doen. “Wij verwachten een stijging van dertig procent in de uitgaven die mensen dit weekend doen, ten opzichte van vorig jaar”, zegt partner Iwan Mouton van ActiePagina.nl tegen BNR.
Dat komt neer op een plus van vijftien miljoen euro. De toename is volgens Mouton voor een groot deel te danken aan Cyber Monday en Black Friday, waarop Amerikaanse consumenten profiteren van flinke kortingen.
De retailers in de Verenigde Staten smeren het aantal voordelige koopmomenten dit jaar uit meerdere dagen om meer klanten te lokken, bleek eerder deze week. "Het was zwarte vrijdag. Toen werd het donderdag, en nu wordt een week lang”, aldus bestuurder Duncan Mac Naughton van Walmart. “Misschien wordt het straks wel heel november.”
AtiePagina.nl probeert op het hele weekend te mikken, aldus Mouton. “Tot en met Cyber Monday, omdat we de beste acties op de dag zelf door kunnen trekken naar sinterklaasaankopen. Dan combineer je het beste van beide.”
‘Black Friday waait over naar Nederland’
Gepubliceerd op 28 november 2014 om 13:00
Reacties 0