Zakelijke klanten van Tommy Hilfiger doen hun aankopen in Amsterdam voortaan in een digitale showroom. Deze showroom moet hen tot 75 procent aan tijd besparen wanneer zij hun collecties samenstellen.
De digitale showroom is een kamer met een grote vergadertafel met daarin een touchscreen van één bij anderhalve meter. Een wand van de kamer bevat zestien beeldschermen met een totale omvang van vier bij vier meter. Op dit scherm stellen retailers hun collecties samen. Retailers selecteren de door hen gewenste artikelen via iPad Mini’s. Op deze apparaten kunnen zij ook aanvullende en historische data en analytics opvragen.
De digitalisering van het verkoopproces zorgt ervoor dat Tommy Hilfiger zijn productie sneller en goedkoper naar de winkels brengt. Daarnaast krimpt het aantal vierkante meters kantoorruimte bij het merk. Zakelijke klanten bekeken de nieuwe collectie tot op heden in speciale showrooms, waar zij de collecties uit kledingrekken samenstelden. Deze showrooms besloegen meerdere verdiepingen. Met de komst van de digitale showroom zijn deze ruimten overbodig is geworden.
Het is de bedoeling dat in juni zes andere showrooms over de digitale verkoopkamer beschikken. De uitrol over alle showrooms moet binnen twee tot drie jaar voltooid zijn.
Reacties 0