Albert Heijn introduceert in de winkel aan de Nachtegaalstraat in Utrecht een nieuwe manier van afrekenen. Klanten van deze winkel maken voor het eerst kennis met het zogenoemde ‘scanpunt’. Op dit punt worden de boodschappen gescand door een medewerker en rekent de klant af bij een betaalpaal. Het scanpunt is een nieuw wapen in de strijd om wachtrijen bij de kassa te verkorten. Wachtrijen bij de kassa blijft één van de grootste ergernissen van klanten van supermarkten. Dit blijkt uit het klantenonderzoek Consumententrends 2005 door het Erasmus Food Management Instituut (EFMI) en het Centraal Bureau Levensmiddelen (CBL). Nadat de boodschappen door een medewerker zijn gescand, ontvangt de klant een scanbon. Deze bon scant de klant vervolgens bij een betaalpaal waar hij kan afrekenen met pin, chip of cash. Daarna ontvangt de klant een betaalbon. Na het scannen van de betaalbon bij het klaphek kan de winkel worden verlaten. Onder het motto ‘Zo gebliept’ worden klanten geïnformeerd over de nieuwe kassa-oplossing. Het Scanpunt in Utrecht is één van de nieuwe kassa-oplossingen die Albert Heijn dit najaar test.
AH test nieuwe aanpak wachtrij
Gepubliceerd op 27 september 2005 om 00:00
Reacties 0