Gezinnen kiezen Jumbo vaker dan Aldi

Jumbo trekt voor het eerst meer huishoudens dan Aldi. Dat meldt Distrifood op basis van cijfers van marktonderzoeker GfK.

Waar Jumbo in 2014 4,78 miljoen huishoudens bediende, bleef dat bij Aldi op 4,44 miljoen steken. In 2012 bezochten nog 4,3 miljoen gezinnen de Duitse discountketen en kozen 3,73 miljoen huishoudens voor Jumbo. De stijging bij Jumbo is volgens GfK vooral het gevolg van de overname van C1000. C1000 noteerde de afgelopen twee jaar een daling van 1,33 miljoen gezinnen.

Hoewel Albert Heijn de algehele lijst aanvoert, blijkt het aantal nieuwe klanten vrijwel niet gegroeid. Het jaarlijks aantal huishoudens steeg tussen 2012 en 2014 van 6,46 miljoen naar 6,62 miljoen. Als tweede op de ranglijst laat Lidl evenals in 2012 goede cijfers zien met een groei van 4,78 miljoen naar 5,31 miljoen. Onder de groeiers bevinden zich ook partijen als Plus (plus honderdduizend), Nettorama (plus negentigduizend), EMTÉ (plus zeventigduizend) en DEEN (plus zestigduizend). Spar valt daarentegen op door een daling van zo'n tachtigduizend gezinnen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!