​Metro mikt op online en internationale groei

Metro Group wil na de verkoop van Kaufhof meer investeren in zijn online en internationale activiteiten. Het Duitse concern kreeg 2,8 miljard euro van Hudson’s Bay voor de warenhuistak.

Metro gaat het geld onder meer gebruiken om meer winkels van Media Markt en Saturn te openen buiten Duitsland. Dat laat bestuursvoorzitter Olaf Koch weten tegenover WirtschaftsWoche. Daarnaast worden oudere winkels gemoderniseerd. Datzelfde geldt volgens hem voor Metro Cash & Carry, waar de formule Makro onder valt.

De Duitse retailer wil verder meer geld steken in e-commerce. Hudson’s Bay had eerder al laten weten de online activiteiten van Kaufhof ‘agressief’ uit te willen breiden. Het Canadese concern wil de voordelen van winkels als lokale distributiecentra beter benutten om online pure players te verslaan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!