​Adidas brengt productie naar winkels

Adidas werkt aan een nieuw concept waarbij de productie van schoenen en kleding in de winkel plaatsvindt. In deze zogenoemde store factories wordt een artikel naar de wensen van de klant gemaakt, meldt Handelsblatt.

Het project moet binnen twee jaar starten. De sportketen wil hiermee naar eigen zeggen een nieuw era in de sportbranche inluiden. “De klant krijgt schoenen die precies zijn afgestemd op zijn behoefte en manier van bewegen”, aldus bestuurder Glenn Bennett van Adidas.

De aankondiging viel samen met de bekendmaking van de cijfers over het tweede kwartaal. De nettowinst van Adidas groeide licht naar 146 miljoen euro, terwijl de omzet met vijftien procent toenam tot 3,9 miljard euro. Adidas zag zijn brutomarge echter dalen naar 48,3 procent.

Adidas lanceerde vorig jaar een mobiele applicatie waarmee gebruikers hun sneakers zelf samenstellen op hun smartphone en tablet. Via de website kunnen shoppers al enkele jaren artikelen customizen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!