​Zalando voegt WhatsApp toe aan klantenservice

Zalando heeft een succesvolle pilot met WhatsApp in ons land afgesloten. De etailer bekijkt de mogelijkheden om de chatapplicatie uit te rollen, meldt Twinkle.

In zijn thuisland experimenteert de etailer eveneens met de chatapplicatie, zo melden Duitse media. Zalando voorziet klanten via WhatsApp van stijladvies.

Landgenoot Outfittery doet datzelfde, zo bleek onlangs. Via de WhatsApp Stylecheck kunnen Outfittery-klanten advies vragen aan circa honderd stijlexperts. Klanten kunnen op elk moment foto’s van gewenste outfits, kledingstijlen of zichzelf sturen, waarna een Outfittery-stylist aan de slag gaat.

WhatsApp is voor Zalando’s personal shoppingservice Zalon een handig middel om klanten van een nieuwe outfit te voorzien. De etailer lanceert deze dienst binnenkort ook in ons land. De webwinkel wil niet langer alleen een online marktplaats zijn met een ruim aanbod, maar ook klanten trekken die weten dat Zalando de nieuwste trends kent en advies kan geven over bijpassende items.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends