​FNG rolt Nederlandse formules uit in België

FNG Group wil dat de Nederlandse merken Claudia Sträter, Expresso en Steps ieder over een tiental winkels in België beschikken. Het Belgische modeconcern is inmiddels gestart met een uitrol. Dat meldt FNG bij de bekendmaking van zijn jaarcijfers.

FNG Group is sinds dit jaar eigenaar van de ketens Steps en Superstar. De eerstgenoemde formule is al met tien vestigingen in België actief. Expresso, dat twee jaar terug werd overgenomen, heeft vooralsnog twee winkels bij onze zuiderburen. Claudia Sträter beschikt nu over zeven Belgische vestigingen.

De uitrol van de Nederlandse merken in de Belgische markt staat volgens het concern aan de basis van de organische omzetgroei van 12,6 procent in het afgelopen boekjaar, dat liep tot eind maart. Daarnaast spreekt FNG van een succesvolle omnichannel aanpak. Dertien procent van zijn totale omzet wordt inmiddels verkocht via eigen webshops of die van derden.

De totale omzet van FNG Group kwam uit op 254,6 miljoen euro, liefst 69,3 procent meer dan een jaar eerder. Daarbij profiteert het concern van de overname van Steps en Superstar, waar ook een aankoopplatform met kantoren in Istanbul, New Delhi en Hong Kong bij hoort. In totaal telt het bedrijf 65 eigen verkooppunten, waarvan 233 in Nederland en 119 in België.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends