​‘Non-foodbranche past zich te traag aan’

Retailers uit de non-foodbranche doen te lang over het implementeren van toekomstbestendige retailmodellen. Binnen de ondernemingen is te weinig aandacht voor het doorvoeren van verbeteringen, stelt branchevereniging INretail.

‘Het peleton lijkt eerder tempo te verliezen dan aansluiting te vinden bij de kleine groep early adopters’, aldus INretail. De organisatie wijst daarbij op omzetcijfers over de eerste zeven maanden van dit jaar. Alleen de woonbranche en schoenenretailers hebben hun omzet zien stijgen, met respectievelijk 12,6 procent en 1,9 procent. Woonwinkels plukken de vruchten van het stijgende consumentenvertrouwen ontwikkelingen op de woningmarkt. De omzet van fashionretailers bleef in de eerste zeven maanden van dit kalenderjaar nog 2,6 procent achter, stelt INretail op basis van eigen cijfers.

De modebranche zoekt volgens INretail nog steeds naar de juiste aansluiting op de veranderende markt. Zo worden flash sales, magazijnverkopen en fashionverkoopevents populairder onder consumenten en hebben fashionretailers daar nog geen antwoord op. ‘Als ondernemingen zich niet voldoende kunnen aanpassen, dan blijft de druk op de basis van de onderneming aanwezig’, aldus de branchevereniging.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!