​YouTube wordt virtuele showroom

Videostreamingdienst YouTube gaat winkelreclames tonen in zijn video’s. Dit stelt webwinkels in staat om te adverteren met producten die vervolgens direct gekocht kunnen worden.

De nieuwe vorm van adverteren sluit volgens YouTube-eigenaar Google goed aan op video’s met productreviews, unboxing-video's en video's met instructies. Die kunnen nu omgeturnd worden tot een virtuele showroom. Google noemt als voorbeeld een kooplink van een smartphone in een reviewvideo van diezelfde telefoon. Geïnteresseerden kunnen hierdoor direct het toestel aanschaffen.

YouTube maakt het reclamebedrijven ook mogelijk om apps te adverteren in video's. Deze advertenties worden voorzien van een link naar de applicatiewinkel waarna gebruikers de app direct kunnen downloaden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!