​Bol.com tuigt woonwinkel verder op

Bol.com heeft de handen ineen geslagen met Crowdyhouse, een online verkoopplatform voor designers. Onder de noemer design podium gaat de etailer meubels, lampen en woonaccessoires verkopen die zijn ontworpen door jonge ontwerpers.

Meubeldesigners verkopen via Crowdyhouse hun producten rechtstreeks aan consumenten. Op het bol.com design podium worden in eerste instantie producten van 24 ontwerpers aangeboden. De designers lichten zelf onder meer het ontwerp en gebruikte materialen toe.

Het assortiment in de woonwinkel van bol.com bestaat inmiddels uit meer dan 330 duizend artikelen. De Ahold-dochter heeft qua aanbod en omzet V&D ingehaald als grootste warenhuis van Nederland, zo bleek eerder dit jaar. De omzet van de etailer kwam in 2014 uit op 680 miljoen euro, circa de helft van de totale online omzet van Ahold.

Ahold investeert de komende drie jaar zestig miljoen extra in de groei van het e-commercebedrijf, dat in 2012 werd overgenomen. Het doel is om in 2017 de grens van een miljard euro omzet te doorbreken. Hoogleraar e-marketing Cor Molenaar noemde bol.com onlangs een mooi voorbeeld van een ‘krachtig en flexibel bedrijf’. “Bol.com komt steeds met nieuwe producten, omarmt nieuwe concepten en pakt bovendien een deel van de markt van Marktplaats weg.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!