​Snelgroeiend Picnic heeft te weinig bezorgwagens

Picnic heeft ondanks een te klein wagenpark zijn bezorggebied uitgebreid. De online supermarkt bezorgt vanaf vandaag ook in Leusden, dat vlakbij pilotstad Amersfoort ligt.

Begin volgend jaar komen daar grote steden als Utrecht, Almere en Apeldoorn bij. Daarvoor moet de etailer zijn wagenpark echter eerst flink uitbreiden, aldus medeoprichter Michiel Muller. "Alleen al voor een stad als Utrecht hebben we bijvoorbeeld bij aanvang al tussen de veertig en zestig bezorgwagentjes nodig."

De leverancier van de elektrische busjes kan de vraag nu al niet bijbenen. Picnic beschikte bij zijn livegang in Amersfoort over acht elektrische busjes. “Maar vanaf dag één kregen we direct een wachtlijst van vierduizend potentiële klanten in de stad en die wilden we liever ook bezorgen”, aldus Muller in De Financiële Telegraaf.. Ondanks dat er acht voertuigen bij werden besteld, bleek er nog steeds sprake te zijn van onvoldoende capaciteit. “Toen hebben we er maar meteen zestien bijbesteld, maar onze leverancier kan niet zo snel leveren."

Picnic heeft daarom nog een producent aangetrokken die ook nog zestien busjes in de maak heeft. De aanvoer van extra exemplaren moet daardoor een stuk sneller gaan. De etailer kan met de twee leveranciers elke maand twintig nieuwe elektrische wagentjes naar ons land halen. "De wachtlijst in Amersfoort kunnen we de komende weken snel inlopen”, verwacht Muller. Daarnaast moet het dankzij de tweede leverancier begin volgend jaar mogelijk worden om de uitrol te versnellen.

De websuper is sinds oktober actief in Amersfoort en heeft naar eigen zeggen als eerste speler een rendabel online businessmodel ontwikkeld. De etailer heeft immers geen dure panden en kan bestellingen snel bezorgen omdat koeriers de bestellingen aan de zijkant van de busjes kunnen uitladen. De markt voor online boodschappen is in potentie even groot als alle andere online retailsegmenten bij elkaar, zei Muller eerder. "De online boodschappenmarkt is de eerstvolgende groeimarkt."

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends