Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Advertising Age, FastCompany, Fortune, The New York Times en The Wall Street Journal.
Terug bij af
Internationale spelers die hard aan de weg hebben getimmerd in China kunnen eigenlijk opnieuw beginnen. De tijd van snelle groei is voorbij. Marketeers moeten flink aan de bank.
Bron: Advertising Age http://bit.ly/1Q6su7r
Hackathons, wat moet je ermee?
Sluit een stel mensen met een verschillende achtergrond op in een kamer, geef ze een pot koffie en voila: de oplossing voor problemen is daar. Grote organisaties grijpen gretig naar hackathons om vernieuwde ideeën en strategieën te ontwikkelen. Leuk hoor, maar dat resulteert maar zelden duurzame vernieuwing uit, betogen Anjali Sastry en Kara Penn.
Bron: FastCompany http://bit.ly/1HY761f
Beter goed gejat dan slecht bedacht
Walmart deed deze week flink wat stof oplaaien met de officiële lancering van zijn mobiele betaaloplossing. ’s Werelds grootste retailer sluit zich niet aan bij Apple Pay, maar doet het lekker zelf. Oké, met een beetje inspiratie van de app van Starbucks dan. En dat is slim.
Bron: Fortune http://for.tn/1NZkHrK
Apple gaat voor chique
Met de komst van voormalig Burberry-ceo Angela Ahrents ontwikkelt Apple langzaam maar zeker richting een ultraluxe merk. Dat blijkt onder meer uit de manier waarop een nieuw product als de Phantom-speakers moeten worden gepresenteerd in de winkels. Ahrents drukt in meer opzichten haar stempel op het concern.
Bron: The New York Times http://bit.ly/1lA9Jwj
Kassa!
De prijzen voor winkelvastgoed in Los Angelos stijgen gestaag. De vraag is nog altijd enorm, merken vastgoedeigenaren. Zo tike Chanel voor een pand dertienduizend dollar per square foot af, goed voor een nieuw record.
Bron: The Wall Street Journal http://on.wsj.com/1QAam4f
Reacties 0