De ondernemers van Jumbo worden verantwoordelijk voor het thuisbezorgen van boodschappen. Eind deze maand hoopt de supermarktketen met individuele ondernemers in gesprek te gaan, meldt Distrifood.
Ondernemers staan volgens de raad van bestuur ‘te popelen’ om online bestelde boodschappen thuis te bezorgen. Hoeveel bezorgkosten de retailer gaat vragen, is nog niet duidelijk. “Wij zijn niet uniek in het vragen van geld voor orderpicken en bezorgkosten”, zegt de supermarktketen wel. “Alleen dan heb je een duurzaam economisch model.”
Jumbo ging in november van start met een proef met thuisbezorging in Utrecht. Daarbij werd zes euro aan bezorgkosten gerekend, met een korting van één euro bij een bestelling boven de zeventig euro. Het onlineaandeel van de supermarktketen ligt naar eigen zeggen nog net onder de één procent, maar Jumbo verwacht dit jaar tussen de één en twee procent uit te komen.
Albert Heijn heeft de online bezorging en omzet in eigen hand en rekent bezorgkosten tussen 3,95 en 12,95 euro. De Zaanse supermarktketen heeft intussen drie kleine distributiecentra speciaal voor de webwinkel.
Reacties 0