​Colruyt geeft af op Action en Big Bazar

De kwaliteit van producten van discounters als Action en Big Bazar laat te wensen over. “Die producten bieden niet het kwaliteitsniveau dat beloofd wordt. Het zijn geen onschuldige praktijken”, zegt ceo Jef Colruyt van het gelijknamige supermarktconcern in de Belgische zakenkrant De Tijd.

Colruyt wijst als voorbeeld naar de tandpasta van Colgate, die Action in bulk heeft gekocht in Azië. Daar zou minder fluoride inzitten dan in de variant van Colruyt, en ook minder dan tandartsen adviseren. Bovendien zou de flosdraad die Action invoert van polypropyleen gemaakt zijn. “Dat kan snijwonden veroorzaken en het tandvlees beschadigen”, aldus Danny Jenquin, directeur promoties bij Colruyt.

Colruyt pleit voor regels voor de samenstelling van huishoudproducten. De supermarktketen hekelt vooral de onduidelijkheid voor de consument. Er moeten opnieuw minimumnormen komen, vindt Jenquin. “Niet alleen op het vlak van de kwaliteit, maar ook op het vlak van de consumenteninformatie. Nu ontbreekt vaak relevante informatie of is ze in erg kleine lettertjes op het etiket te zien.”

Colruyt staat onder druk door de expansie van Action en Big Bazar en het Belgische Trafic. Klanten verwachten volgens Jenquin dat de retailer zijn prijzen verlaagt als een product ergens anders goedkoper blijkt. “Als we onze klanten niet uitgelegd krijgen dat promotieproducten van Action, Trafic of Big Bazar op de onze lijken, maar wél verschillen, dan verlagen we onze prijzen toch.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!