​Retail knowledge session Slimstock & GetYessed

De markt voor food retail verandert snel: er vindt consolidatie plaats bij de grote partijen, verhoudingen wijzigen, en retailers verwachten steeds meer van hun leveranciers. Met dat in het achterhoofd en toekomstige scenario's in het vizier, is het tijd om de handen ineen te slaan en samenwerkingsverbanden te activeren. Het IMCC organiseert gezamenlijk met Slimstock en GetYessed een serie events rondom het thema 'Supplier Collaboration'.

Kansen door kennisdeling
Twee weten meer dan dan één. Een oude wijsheid, maar vandaag de dag niet minder waar. In de eerste van een serie events op 1 maart zullen Slimstock en GetYessed dieper ingaan op de kansen die samenwerking binnen de supply chain biedt. Deelnemers zijn voornamelijk food producerende bedrijven die aan retailers leveren. We zullen in dit event aandacht besteden aan de eisen die de retailers stellen aan hun leveranciers. Wat is daarvan de impact? Hoe bereid ik mijn organisatie voor op de toekomst? Zorg dat de juiste mensen met elkaar in verbinding staan en richt je processen zodanig in dat je er zelf ook voordeel uit kunt halen. Geen gemakkelijke opgave, maar wel een stuk eenvoudiger als je het allemaal niet alleen hoeft te bedenken.

Meer rendement binnen de supply chain
Betere samenwerking en het delen van informatie leidt tot meer rendement binnen de supply chain. We delen onze ervaring op het gebied van verandermanagement en voorraadoptimalisatie. Stapsgewijs krijgt u meer inzicht in de wijze waarop u meer grip op uw supply chain krijgt. We gaan onder andere in op de vraag hoe je een bedrijfsstrategie vertaalt in een juiste voorraad- en inkoopstrategie. Hoe richt je je processen en systemen vervolgens in en krijg je de mensen binnen en buiten de organisatie in beweging?

Gastsprekers
Om de praktijk dichtbij te brengen zijn er drie gastsprekers: Walther Ploos van Amstel (Lector bij Hogeschool van Amsterdam) zal toelichting geven op trends en ontwikkelingen in de markt. Wat komt er op ons af en welke kansen liggen daarin verscholen? Anouk Wissink, supply chain directeur van Vezet, maakte een grote transformatie met Albert Heijn door. Hoe ging dit en welke tips kan zij je geven? Tenslotte deelt Eddy Bardoel, supply chain manager bij Ter Beke fresh food, zijn ervaringen. Ter Beke heeft het afgelopen jaar een business transformatie ondergaan om zich voor te bereiden op de ontwikkelingen in de markt. Pluk de vruchten van zijn ervaringen.

Programma

13.00 – 13.30
Peter Bocken, Directeur Retail bij Slimstock | Wat is de impact van een veranderend supply chain model op uw voorraad?

13.30 – 14.30
Walther Ploos van Amstel, Lecor City Logistiek bij Hogeschool van Amsterdam | Trends en ontwikkelingen in de markt. Hoe kun je een supply chain als een flow managen?

14.30 – 15.00
Pauze

15.00 – 15.30
Anouk Wissink, Supply Chain Directeur bij Vezet

15.30 – 16.00
Eddie Bardoel, Supply Chain Manager bij Ter Beke Fresh Food

16.00 – 16.30
Marcel Herwegh, Directeur GetYessed

16.30 – 16.45
Lessons Learned

16.45
Netwerkborrel

We ontvangen u graag vanaf 12.30 uur. Het programma start om 13.00 uur en wordt om 16.45 uur afgesloten met een netwerkborrel. Aanmelden kan via de site

Datum: 1 maart 2016
Tijd: 13.00 - 17.00 uur
Locatie:
Inn Style, Herenweg 55, 3602 AN Maarssen


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!