​Bol.com breidt kledingassortiment uit

Bol.com verkoopt vanaf deze week zwangerschapskleding en kleding tot en met de grootste kindermaat. Ook is het aantal beschikbare merken is flink uitgebreid.

Tot nu toe verkocht de etailer alleen baby- en peuterkleding en sportkleding. Kinderkleding wordt vanaf deze week verkocht tot en met maat 176. De nieuwe modecollectie bestaat naar eigen zeggen uit duizenden kledingstukken van meer dan tachtig verschillende merken. Onder meer kleding van WE Fashion, Levi’s en Gsus worden vanaf nu via bol.com verkocht. "Met deze uitbreiding is het assortiment van de speciaalzaak Baby & Kind nog completer", aldus ceo Daniel Ropers.

Bol.com startte in 2014 met de verkoop van twintigduizend kledingstukken voor baby’s en peuters. Later dat jaar ging de etailer van start met een sportkledingcollectie. Mode voor volwassenen komt vooralsnog niet in de plannen voor.

Eerder kondigde bol.com al aan het aantal productcategorieën voorlopig niet uit te breiden. De Ahold-dochter richt zich op de korte termijn op het consolideren van de categorieën die de webwinkel op dit moment heeft, zo vertelde cmo Margaret Versteden tijdens de Webwinkel Vakdagen. "We willen de beste winkelervaring bieden in de winkels die we op dit moment hebben.”

RetailTrends