Zalando ziet flinke winstgroei

Zalando heeft in 2015 een nettowinst van 121,5 miljoen euro geboekt. Dat is flink meer dan de 47 miljoen, die een jaar eerder onder de streep overbleef. Dat blijkt uit het jaarverslag, datZalando dinsdag heeft gepubliceerd.

De omzet van de etailer groeide vooral sterk buiten zijn thuismarkt Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Waar Zalando in die drie landen een groei van 28 procent zag, was dat in de rest van Europa 40,5 procent. Buiten Europa was de groei met 41,8 procent het sterkst.

Zalando zag verder een sterke toename van het aandeel mobiele klanten. Dat steeg naar 57,1 procent, tegen 42,3 procent een jaar eerder. Het totale aantal sitebezoeken groeide van bijna 1,4 miljard naar ruim 1,6 miljard.

Zalando maakte eerder al bekend dat de omzet vorig jaar met bijna 34 procent is gegroeid tot 2,96 miljard euro. De aangepaste ebit over het vorige jaar kwam uit op 107,5 miljoen euro, tegenover 82 miljoen een jaar eerder.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!