​Decathlon pioniert met miniwinkels in Duitsland

Decathlon heeft in München een winkel geopend volgens het nieuwe format Decathlon Connect. Het filiaal bevindt zich in winkelcentrum Stachus Passage en is 220 vierkante meter groot.

De stadswinkels zijn bedoeld om het merk beter bekend te maken in de binnenstad. Daarvoor is het concept voorzien van drie zones: retail, click & collect en ‘sport experience’. In de eerste zone liggen de hardlopers van de Franse retailers, die direct aangeschaft kunnen worden. De andere zones zijn bedoeld om producten af te halen, te bestellen en te beleven, onder meer via een game in de winkel.

Decathlon opent donderdag een tweede stadswinkel van slechts vijftig vierkante meter in de hoofdwinkelstraat van Stuttgart. Mocht het concept aanslaan, wil de retailer meer van dit soort winkels openen.

De Franse retailer wil flink uitbreiden in Duitsland, waar de teller nu op bijna dertig vestigingen staat. In ons land beschikt de sportketen momenteel over zeven vestigingen, met eveneens de ambitie om dat aantal flink uit te breiden. De gewenste opening van weidewinkels stuit echter vaak op protesten vanuit overheden, vastgoedeigenaren en winkeliersverenigingen. Decathlon tekende recent wel voor de opening in de kelder van de voormalige vestiging van V&D, terwijl begin april een winkel aan de Coolsingel in Rotterdam opengaat.

Bekijk het stadswinkelconcept Decathlon Connect op RetailWatching.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!