​‘Directlyfrom.nl over twee jaar winstgevend’

Online foodretailer Directlyfrom.nl wil dit jaar de grens van één miljoen euro omzet passeren. Over twee jaar maakt de formule winst, voorspelt coo Jeroen Zegwaart in het maartnummer van EtailTrends.

In het eerste kwartaal van 2016 heeft Directlyfrom.nl zijn aantal leveranciers verdubbeld naar tien, waardoor de etailer het assortiment heeft kunnen verbreden. Verder wil Directlyfrom.nl dit jaar vierduizend regelmatig terugkerende klanten realiseren.

Op de langere termijn heeft Directlyfrom.nl de ambitie om internationaal uit te breiden. “Een volgende stap naar België of Duitsland zou logisch zijn”, aldus Zegwaart. De etailer heeft in Nederland nu een bezorggebied in de driehoek Utrecht, Rotterdam en Breda en wil dat uitbreiden zodra er structureel tientallen orders uit een bepaald gebied komen. “Als je veel geld steekt in logistiek terwijl je afzet nog niet gegarandeerd is, span je het paard achter de wagen”, aldus Zegwaart.

Directlyfrom.nl is in november vorig jaar gelanceerd als Nederlandse divisie van het Zweedse Direktfran.se. Het concept kreeg daarbij onder meer de steun van Skype-oprichter Jonas Kjellberg, die drie miljoen euro investeerde.

In het maartnummer van EtailTrends gaat Zegwaart dieper in op de kansen en moeilijkheden van de online foodmarkt. Zo legt hij uit waarom de logistiek geen onoverkomelijk struikelblok hoeft te zijn. Klik hier voor meer informatie over een abonnement.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!