​Zalando als verkooplatform richting tien miljard omzet

Zalando test een sameday-deliverydienst in samenwerking met modezaak Bodycheck in Berlijn. Het is één van de initiatieven waarmee de Duitse etailer binnen vijf à zes jaar wil doorgroeien naar tien miljard euro aan omzet. Dat heeft Zalando laten weten op een event op zijn hoofdkantoor in Berlijn.

Zalando opent zijn e-commerceplatform voor merken als Adidas en Nike, maar werkt ook aan manieren om de winkelvoorraden van retailers via zijn website te verkopen. Door de lokale voorraad te gebruiken kunnen de bezorgtijden en de logistieke kosten teruggebracht worden. Doordat Europese retailers erg gefragmenteerde voorraadsystemen hebben, bevindt dit concept zich echter nog in een vroeg stadium. Bodycheck, dat in winkelcentrum Alexanderplatz gevestigd is, bijt het spits af.

Zalando maakte vorig jaar al bekend lokale winkels aan te willen sluiten om zo aankopen zo snel mogelijk te bezorgen. Consumenten die iets op zijn website ontdekken, willen dat volgens medeoprichter Robertz Gentz namelijk tegen die prijs snel ontvangen. “Het maakt hen niet uit of het product uit ons logistiek centrum in Erfurt komt of van de winkel op de hoek.”

Zalando kijkt verder naar een samenwerking met Uber, om het retourneren van producten te vereenvoudigen. Vorige week werd al bekend dat in samenwerking met PostNL een gratis ophaaldienst in Amsterdam wordt getest.

De Duitse etailer wil vijf procent van de Europese modebranche in handen krijgen, tegenover zo’n één procent op dit moment. Zalando was vorig jaar goed voor net geen drie miljard euro omzet.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends