​D-reizen komt met ‘toekomstbestendige’ reiswinkel

Reisbureauketen D-reizen introduceert komende maand een nieuwe winkelconcept. De retailer gaat onder meer virtual reality op grote schaal toepassen in zijn winkels, zo laat ceo Don Kaspers weten.

D-reizen viert dit jaar zijn vijftigste verjaardag met de introductie van een ‘futureproof’ reiswinkel. “Over vijf jaar hebben we nog steeds een paar honderd reisbureaus om fysiek dicht bij het publiek te zitten”, zegt Kaspers. “Maar niet in de klassieke opzet, de inrichting verandert.”

De winkels moeten volgens de topman een mix bieden van ‘real’ en ‘virtual’, waarbij D-reizen een warm huiskamergevoel wil creëren. Dankzij een VR-bril kunnen klanten vast virtueel een kijkje nemen op hun reisbestemming.

Het accent verschuift volgens Kaspers verder naar online zoeken en boeken. Zusterformule VakantieXperts lanceert daarom een nieuwe website en community. Klanten vinden de reisbestemmingen vanaf 1 mei terug op vx.nl, terwijl op die datum ook Reiskompas.nl wordt gelanceerd. Dat is een online community waar gastbloggers hun reiservaringen en tips met elkaar kunnen delen.

D-reizen en VakantieXperts maken sinds twee jaar onderdeel uit van D-rt Groep. VakantieXperts beschikt over ruim 220 vestigingen in ons land, twintig meer dan D-reizen. Don Kaspers vertelt in het meinummer van RetailTrends meer over de nieuwe koers van het reisbureauconcern. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op RetailTrends.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends