​Omzet Zalando groeit met bijna een kwart

Zalando is op weg om dit jaar een sterke groei en solide winstgevendheid te noteren. Dat stelt bestuurslid Rubin Ritter bij de bekendmaking van de voorlopige kwartaalcijfers. “Zalando is het jaar 2016 erg goed gestart.”

De omzet van Zalando over de eerste drie maanden kwam uit op 788 tot 801 miljoen euro. Dat is een groei van 22,5 tot 24,5 procent ten opzichte van een jaar eerder en in lijn met de groei van twintig tot 25 procent, die Zalando dit jaar wil bereiken.

Het aangepaste bedrijfsresultaat (ebit) van Zalando kwam over het eerste kwartaal uit op twaalf tot 28 miljoen euro. Dat is minder dan vorig jaar, toen de online modeverkoper 29 miljoen euro noteerde. De ebit-marge van 1,5 tot 3,5 procent ligt bovendien onder de gewenste marge van drie tot 4,5 procent.

Zalando maakte eerder dit jaar bekend flink te investeren in het veranderen van zijn bedrijfsstructuur. De Duitse etailer wil graag bemiddelen op een ontmoetingsplatform van webwinkels en consumenten. Zo wil Zalando binnen vijf à zes jaar op een omzet van tien miljard euro uitkomen, waar de teller vorig jaar stopte op drie miljard euro.

RetailTrends