Zalando heeft zijn aandeel in softwarebedrijf Anatwine vergroot van twintig naar 35 procent. De webwinkelreus betaalt hier enkele miljoenen euro’s voor, meldt Emerce.
Het Britse Anatwine helpt fysieke retailers met het online aanbieden van hun assortiment door processen, data en goederenstromen tussen een fabrikant en een retailer aan elkaar te koppelen. Zalando hoopt dat de retailers hun aanbod uiteindelijk via hun webwinkel gaan aanbieden. Onder meer Adidas, Reebok, Superdry en Marks & Spencer maken gebruik van de diensten van het in 2013 opgerichte Anatwine. De startup zag het aantal medewerkers in het afgelopen jaar verdrievoudigen tot 130 en de omzet gemiddeld toenemen met 44 procent.
Zalando is zich aan het omvormen van een webwinkel naar een faciliterend platform. De webwinkelreus nam eerder deze maand ook een aandeel in het Franse B2B-bedrijf Le New Black. Hun software stelt modemerken in staat hun eigen IT-systemen te koppelen aan e-commercesystemen.
Reacties 0