Heineken beëindigt bieroorlog met Jumbo

Heineken beëindigt bieroorlog met Jumbo

Heineken schroeft zijn bierproductie op om aan de vraag van Jumbo te voldoen. “Deze week krijgt Jumbo weer een hoeveelheid kratten waar het blij van wordt”, zegt directeur retail Evelien Sanders in De Financiële Telegraaf.

Jumbo beschuldigde Heineken er afgelopen dagen van zich met de winkelprijs te bemoeien, door de leveringen terug te schroeven nu het bier in de aanbieding is. Een ernstige aantijging, omdat het volgens de fabrikant ‘not done’ is om zich daarmee bezig te houden. “Zo ga je als zakelijke partners niet met elkaar om”, aldus Sanders.

Heineken blijft bij zijn standpunt dat er niet meer bier geleverd kon worden. Jumbo was volgens Sanders gewaarschuwd dat hun extra bestelling in mei van een miljoen kratten bier ten koste ging van de voorraad voor juni. “Maar ze wilden de kratten meteen afnemen, waardoor ze de voorraad leegtrokken.”

Dat Heineken nu alsnog kan leveren, komt doordat Heineken met de voorraden heeft geschoven en zijn personeel meer uren heeft laten maken. “Jumbo zal wel zeggen dat we een knieval hebben gemaakt, maar we zijn al wekenlang hard voor hen aan de slag”, aldus Sanders.

Jumbo was voornemens om een kort geding aan te spannen tegen de bierbrouwer, omdat de supermarktketen slechts drie van de veertig tot vijftig benodigde vrachtwagens bier per week kreeg. Jumbo maakte zijn ongenoegen onder meer kenbaar via een paginagrote advertentie in landelijke dagbladen.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends