​‘Unilever koopt Dollar Shave Club voor één miljard’

​‘Unilever koopt Dollar Shave Club voor één miljard’

Unilever heeft de Amerikaanse abonnementsservice voor scheermesjes Dollar Shave Club overgenomen. Het Brits-Nederlandse concern zou daar volgens bronnen van Fortune één miljard euro voor hebben neergeteld.

Unilever wil de koopsom niet bevestigen. Het bedrijf wil zijn wereldwijde kracht gebruiken om Dollar Shave Club te helpen ‘zijn volledige potentieel te benutten’. “Dollar Shave Club is een innovatief merk op het gebied van mannenverzorging, met diepe banden met zijn diverse betrokken klanten,” aldus president Unilever North America Kees Kruythoff.

Dollar Shave Club behaalde vorig jaar een omzet van 152 miljoen dollar, en ligt volgens Unilever op koers voor tweehonderd miljoen dit jaar. Ceo Michael Dubin van de etailer blijft na de overname aan in zijn functie.

Unilever haalt sinds 2011 meer dan de helft van zijn brutobedrijfsresultaat uit huishoudelijke producten en persoonlijke verzorging, blijkt uit onderzoek van Het Financieele Dagblad. Die omslag versterkt de groei van het concern, omdat die markten sterker groeien dan die voor levensmiddelen en de marges hoger zijn.

De subscription economy vervangt langzaam de transactie-economie, zei subscription-goeroe John Warrilow begin dit jaar in RetailTrends. Dollar Shave Club is volgens hem een voorbeeld een van bedrijf dat die service op een goede manier aanbiedt. De etailer bezorgt niet alleen nieuwe scheermesjes, maar creëerde een stoer en hip imago rondom zijn service. "Daardoor voelt de consument zich ook hip", aldus Warrilow.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!