Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailWatching geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van HEMA, Best Buy en Nike.
HEMA
Consumenten hun eigen fotoboeken laten maken, dat doet HEMA al de nodige jaren. Maar nu kan dat ook via mobiele devices. Met de Fotoservice-app kunnen gebruikers al tijdens hun vakantie beginnen met het samenstellen van het fotoboek.
Dankzij synchronisatie van de app in de cloud kunnen gebruikers ook een start maken met het fotoboek op de smartphone, en het later op een computer afmaken. Ook is het mogelijk eerder gemaakte boeken te bekijken. Verder maakt de app het mogelijk foto's vanuit de smartphone of social media-kanalen in te laden en zijn er diverse cliparts, achtergronden en kaders om het fotoboek mee aan te kleden. Via de app zijn verder onder meer fotocadeaus en wanddecoratie te bestellen.
Best Buy
Shoppers die gebruikmaken van de Best Buy- app hebben er een nieuwe filtermogelijkheid bij gekregen. Zij kunnen zoeken op producten die dezelfde dag nog in de winkel zijn op te halen. De retailer speelt hiermee in op het groeiende belang van realtime inzicht in de voorraad.
De mogelijkheid die Best Buy heeft toegevoegd is een voorbeeld van 'de natuurlijke evolutie van de omnichannel retailervaring', zegt Aaron Shook van ontwikkelaar PointSource. Dergelijke ontwikkelingen zijn volgens hem noodzakelijk om de aankoop voor de klant zo probleemloos mgelijk te maken.
Nike
Meer dan een gewone shopping-app. Zo omschrijft Nike zijn nieuwe applicatie, die het sportlabel moet helpen beter door te dringen in de mobiele wereld. De zogeheten Nike+ app geeft gebruikers een combinatie van diensten, adviezen en een sociaal platform.
Gebruikers van Nike+ kunnen hun eigen voorkeurscategorieën aangeven voor op maat gemaakte shoppingtips en krijgen trainingstips van professionele atleten. Verder ontvangen ze uitnodigingen voor events en kunnen ze via de app afspraken maken in een van Nike's fysieke winkels.
Reacties 0